pondělí 10. listopadu 2014

Jak se stát úspěšným profíkem v telefonování aneb proč to většina balí po pár neúspěšných hovorech?

Je to už víc než 10 let, kdy jsem si pořídil mobilní telefon a pamatuji si také telefonní karty, které v současné době snad už neexistují. Byli jsme mezi prvními, kteří měli doma pevnou linku a to bylo! Doba se mění a také zákazníci s ní. Nejvíce mě překvapuje, jak v současnosti školí lidé přesně to, co dělali před 10 či 15 lety a dnes to už není ono!




Před více než 7 lety jsem se ocitnul v jednom multilevlu. Měli jsme za úkol vypsat si jména svých známých a poté jim zavolat a setkat se či je pozvat na prezentaci společnosti. Bylo to pro mě hodně trpké, když jsem volal, tak jsem byl absolutně nesvůj. Ta společnost měla celkem dobrej systém, jen byla chyba ve mně nebo v mým vedoucím či.... ?

Selhání a chvilku blýskání na lepší časy
Selhal jsem a neuspěl. Zkušenost k nezaplacení a když jsem pak přečetl několik knih od Kiyosakiho, tak jsem věděl, že potřebuji umět prodávat, jinak jsem v háji. Po návratu z Anglie jsem se dal na prodej a opět jsem stál před další výzvou!

Telefonování
Bez toho volání jsem neměl možnost si domluvit schůzku. Investoval jsem do kurzu. Byl výborný a to, co jsem se naučil, tak jsem šel převést do praxe. Jenže ouha. První den v práci jsem byl nervózní a absolutně se mi do toho nechtělo. S jednou holčinou jsme zkoušeli modelové situace. Navzájem jsme si volali. Ona byla snad ještě více nervóznější než já :-) Za první den jsme nikomu nezavolali.
Další den jsem za dopoledne několikrát naťukal číslo a nic. Neměl jsem odvahu. Až odpoledne jsem to zmačknul a hovořil s paní. Nepovedlo se domluvit schůzku, ale byl jsem neuvěřitelně šťastný. Další dny se to zlepšovalo, přibyly schůzky. Žádnou díru do světa jsem neudělal, nic neprodal, tak jsem odešel dělat něco jiného.

Psychicky vyčerpávající
Po několika jiných zkušenostech jsem začal hledat záměrně práci, kde se specializují na telefonování, protože jsem věděl, že tady se potřebuji posunout. Našel jsem a první dny byly hodně kruté. Od půl deváté do pěti jsem volal a volal. Psychicky vyčerpávající. Pokud by nebyli kolem mě lidi a volali, tak tam ještě teď sedím nebo mám za sebou minimum hovorů.

Vzhledem k tomu, čím vším jsem si prošel, tak se dokážu vcítit do člověka, který začíná volat nebo volá. Za den jsem dokázal vytočit i přes 200 čísel, zůstával déle a jen škoda, že tam potom se mnou už nikdo nechtěl být později :-)

Většina to balí
Většina lidí to balí po pár neúspěšných hovorech! Je to nápor na hlavu, stres a proč dělat takovou práci, když se dají dělat jednodušší věci? Je to jedna z nejnáročnějších prací. Tak začínalo mnoho lidí, kteří jsou v současné době na pozicích ředitelů, manažerů či majitelů úspěšných firem. Díky tomu, jak se takový člověk vypracoval a zavoláte mu, tak má mnoho zkušeností s tím vším a často krok vpřed než ty.

Jak se stát úspěšným profíkem v telefonování
Najděte si člověka, který je v tom top a učte se od něj.

Stává se, že manažer říká? 
1. Navolejte si 10 schůzek do konce týdne.
2. Každý je potenciální zákazník.

Prostě dnes je jiná doba! Kde jsou ty časy, když stačilo zavolat a každý 3telefon byla 1schůzka s člověkem, s kterým jste se opravdu sešli. Ty časy jsou pryč. Člověk dnes vše raději odsouhlasí, než se dohadovat a najednou se nestačíte divit, že schůzky lidé ruší. Když na ně tlačíte, tak oni to vycítí. Pamatuji si kamarádku, která měla kolem 20 dohodnutých schůzek a nikdo jí nepřišel. Nezabalila to a dnes vydělává měsíčně tolik jako člověk, který má to samé za celý rok.

Proč se tak chovají?
Mají zkušenosti. Těch lidí, co jim volá, je opravdu moc. Když by se měli scházet s každým, tak nic jiného nedělají. Z toho vyplývá: Buďte originální!

Co na závěr
Není to žádná sranda. Výhodou je, že spousta lidí volá stejně. Máš velkou šanci uspět, když si z toho uděláš hru.

Jak vypadá taková hra, to se dočteš v příštích článcích, pokud budeš sledovat. Kdo by to přece jen nevydržel, tak pište a zúčastněte se telefonování. Email: samsebou7@gmail.com

Žádné komentáře:

Okomentovat