sobota 19. října 2013

Úspěšní lidé a svět kolem nich aneb trnitá cesta k úspěchu

Stále čtu o tom, že počátek cesty k úspěchu je obklopovat se úspěšnými lidmi. Ti vás motivují a jsou zároveň vaším chtíčem se posouvat dál a dál. Což je přirozené.
Ale kdo jsou ti úspěšní lidi? A je vůbec nějaký recept na úspěch? A co je vlastně úspěch?
Úspěch je udělat školu, úspěch je najít si zaměstnání, úspěch je zdárně podnikat, úspěch je mít zdravé děti, skvělé manželství a mimo jiné úspěch je překonat sám sebe.
Ale úspěch je také to, co se neodpouští., co vzbuzuje mnoho závisti.

A z čeho se skládá podnikatelský úspěch?
Matematicky řečeno: 80% píle a dřiny, 10%  sebevědomí a víry, 5% štěstí, 3% náhody a 2% talentu a kreativity. Někdo podotkne proč tak málo procent talentu a kreativity. No, z hlediska globálu i těch 2% je dost. Talent a kreativita samy o sobě neznamenají nic.

 Píle a dřina, tím myslím vše – učit se, učit, začít od píky, umět padat a vstát, s pokorou dělat i pro vás možná podřadnější práci. Disciplína, odříkání, chtíč, motivace, schopnost rozlišovat podstatné od nepodstatného, chybovat, ale neopakovat chyby a učit se z nich. A je toho mnohem a mnohem víc. Ale především obětovat svůj čas, své soukromí, ale také svobodu. Vše je na úkor něčeho.
Sice se říká, že každý podnikatel je sám sobě pánem a je tzv. svobodný, od svých nadřízených, diktátu jiných apod. Ale je tomu opravdu tak? Kdepak.
Zpočátku buduje svoji firmu, poté filiálky a na konci cesty ho čeká největší boj – vše si udržet.  

Prostředek k podnikatelskému úspěchu je know how – vědět jak na to. A každý úspěšný podnikatel ho má. Většinou se o něm dozvíte až, když je už dávno přežité a nahradí ho jiné.
Pravé know how se neprodává, ani nekupuje. Je to dar věnovaný historii., z které čerpáme ty základní vědomosti. A jelikož se historie tzv. pořád opakuje, má naše studnice vědomostí stále z čeho těžit.
 Ten, kdo je opravdu úspěšný podnikatel, se obvykle nesdružuje v žádných spolcích a nejde tzv.  s davem. Jinými slovy, ač se to vskutku nezdá, je v podstatě samotář. Na oko extrovert, nutnost každého obchodu, uvnitř introvert.





Na závěr se zákonitě naskýtá otázka: Lze se naučit být úspěšným podnikatelem? Možná. Časem…. A nebo také ne. Ale aspoň se o to musíme pokusit, abychom si později neříkali: “ Vše mohlo být jinak, kdyby…“  

Žádné komentáře:

Okomentovat