Tento sympatický chlapík je zakladatel společnosti Westcom s.r.o.. Vyvíjí a provozuje systém Webnode - online tvorba webových stránek.
Prozradil nám mnoho informací. Cílovou skupinou je malý a střední podnikatel, který platí a běžný koncový uživatel, doporučuje zdarma. Co je třeba?
Jednoduše definuj projekt!!!
Nástroj na vytváření webu.
Proč podnikat na trhu?
- Velký počet lidí
- Možnost pracovat odkudkoliv
- Najít díru na trhu
- Přijít s novými nápady
Pouze v Čechách a v Číně není Google na trhu jedničkou.
Potřebuješ mít také potřebné štěstí. Udělat dobrou ránu a vydělat.
90% strartupu do 5-ti let zkrachuje.
Co udělat, abych začal na netu?
- PC
- Nápad v pravý čas
- Motivaci
- Tým
- Peníze (většinou nepotřebuješ)
- Čas
- Business plán
- Marketing, prostě jak tam lidi dostat
- Produkt či službu, co budu prodávat
Webnode
V roce 2008 přišel s řešením. Unikátní, jednoduchý...
Protlačili se do médií, co nejlevnější cestou se dostat na trh. Vím, že o nich je známý úžasný příběh, kde ho vyprávěly, tak lidi byli dojatí a to je přesvědčilo o investici. Moje doporučení: Mějte příběh!
Co dělá seznam.cz? Tato společnost nikdy žádný produkt neměla, ale umí perfektně kopírovat!
Opět další rada zní: Kopíruj, ale dobře! Parádně!
Neustále pracuj s trhem, inovuj!
Směruj produkt nebo služby na zákazníky! Spousta lidí říká: Jasně..... ve skutečnosti je opak pravdou.
Pokud máš super produkt (službu), tak se nesnaž dostat hnedka k velkým hráčům. Velký hrajou s velkými.
Cíleně se zacíluj.
Důležité, zda produkt(službu) prodáš. Základem je marketing!
Webnode - vše je zdarma, bez reklam a platí se za lepší služby. Pokud máš dobrou službu, lidi šíří dále a dporučujou....
I když používají zdarma, po nějaké době se objeví platící
Nemusíš dávat peníze za reklamu, když to děláš dobře.
Uvažuj globálně, celosvětové trhy!
Např. Facebook by v ČR neuspěl, prootže by mu nikdo nevěřil a je tu málo lidí.
Počítej, že když budeš mít štěstí, tak na trhu budeš mít 5konkurentů, občas někdo odpadne a další se zase přidá.
Není o tom, vše přeložit, dělej dobře lokální marketing! Všude na světě jsou jiní zákazníci. Moje doporučení: na daný stát-oblast měj svého člověka, který se tam vyzná a věříš mu!
Nejvíce zákazníku mají v Brazílii. Např. v ČR se platí převodem 75%, v Německu paypall 50%.....
I když jsi na globálním trhu, uvažuj lokálně!
Udržuj si dobré vztahy s novinářemi, i když o vás hned nenapíší, je dobré se s nimi mít za dobře.
Američani milují příběhy, perfektně to nastínit, buď jinej než ostatní a ZAUJMI!
Dělej to, co tě baví. Nemá smysl ztrácet čas, začni HNED!
Jednou, dvakrát, třikrát se ti to nepovede, ale nabereš ohromné zkušenosti, které jsou k nezaplacení. Z vlastní zkušenosti říkám, že to nikde nevyčteš, nevykoukáš. Prostě na nic nečekej a něco dělej.
Vymýšlej, jak se dostat do médií, např. sociální trendy. Nejlepší je, když to média přeberou a mají zpětné odkazy. V internetovém marketingu můžete být pěkně kreativní.
Když rozjíždíte takový projekt je potřeba mít i případného investora nebo člověka, na kterého se obrátit, když je třeba to podpořit finančně.
Marketing do různých zemí?
Rozhodně je důležité sehnat správné lidi. Základ je, aby lidé jeli stejným směrem, seděli spolu, vymýšleli něco nového.
Vít měl štěstí, že našel v Brně Brazilce, který umí česky a má navíc marketingové vlohy, tak že to je jedna z nejlepších věcí při rozjíždění marketingu v ostatních destinací.
Rada na závěr
Musíš jít v maximální jednoduchosti. Stačí zajímavý podnět a dostaneš se kamkoliv!
Když to nezkusíš, nestane se nic. Samozřejmě je třeba mít i to štěstí. Běžte něco dělat TEĎ HNED!
Zaujalo vás to? Přečtěte si o Webnode více: http://technet.idnes.cz/sw_internet.aspx?c=A080418_195336_sw_internet_pka
Žádné komentáře:
Okomentovat